Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enwac
Bil V70 2,5t-04 efter sista 2.0 servicen så låter det som kupé fläkten går på hög varv då man accelererar med bilen men vara bak i skuffen? Jag vet låter sinnessjukt tänk dig att du sätter fläkten i Max läge då låter det högt men bara längst bak i bilen samt är relaterat till din gas pedal mera gas mera fläkt ljud. Har provat att stänga av hela av systemet men fläkt ljudet är fortfarande där låter inget på tomgång eller vid försiktig körning men stampar jag på så susar det rejält lite irriterande måste jag säga.
Kan inte för klara det bättre än att det låter som att fläkten följer motor varvet.
Behöver inte vara så men det låter precis som jag försöker beskriva. Någon som råkat ut för samma dilemma??
Med vänlig hälsning,: Anders
Lekkasje på avgas-røret ????????????
Lekkasje på bakluken (dårlig pakning). ?????????
Siden det er gas-pedal-relatert, så er det vel trolig at det kommer fra avgasen . .
Hej Anders! Fick du nån rätsida på vad det var för ljud så här tre år senare? Jag har en xc70 -04a 2,5 T med EXAKT samma problem! Kan tänka mig att det har nåt med ljuddämparen att göra då det läckt ut lite dämparull ur avgasröret på sistone..
Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

De som vinner på förändringen klag[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]