- tis 04 jun 2013, 23:53
Det kan ju vara jag som känner min bil jäkligt dåligt, men efter 16000 milaservicen där även kamremmen byttes på min V70 2.4D 07 så känns bilen grymt annorlunda på låga varv. Den vibrerar enligt mig själv märkbart mera, dessutom hugger den i hårdare när man släpper bromsen och ger gas (som dessutom svarar sämre och upplevs lite ryckig). Ska kanske tillägga att det är en automat.
När jag sedan stänger av motorn så känns det som den går några extravarv med märkbart ökad vibration, nästan som en 142:a som glödtänder
Jag gissar att om jag knallar in till Volvo så säger dom att dom där dieslarna ska gå sådär, allt för att undvika att de ska börja rota med kamremmen igen. Någon som känner igen symptomen, kan det vara kamremmen som hamnat fel???
Följdfrågan är om någonting kan skadas av att köra med bilen i så fall?
Hälsningar från en otroligt irriterad dieselägare.
När jag sedan stänger av motorn så känns det som den går några extravarv med märkbart ökad vibration, nästan som en 142:a som glödtänder
Jag gissar att om jag knallar in till Volvo så säger dom att dom där dieslarna ska gå sådär, allt för att undvika att de ska börja rota med kamremmen igen. Någon som känner igen symptomen, kan det vara kamremmen som hamnat fel???
Följdfrågan är om någonting kan skadas av att köra med bilen i så fall?
Hälsningar från en otroligt irriterad dieselägare.

- By HeavyMetal