Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Bytte framdäck nyss och allt var bra tills jag svängde med fullt utslag på däcken. Då tog de i hjulhusen. Det var inte så innan bytet och jag vill heller inte ha det så. Vad kan det bero på och vad göra åt det?

Däckdimensionerna är 225/45/17 precis som bakdäcken. Märket är Continental.
av Frigge
Däcken är liiite för stora och styrstoppen räcker inte till, däcken tar i innerskärman. Det man kan göra är att bygga ut sturstoppen som sitter på länkarmarna med brickor. Dock blir svängradien lidande men ljudet försvinner :wink:
av Qualia
Googlade liet.. så hittade jag denna tråd..
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ebe4defe26
Hittade inte vid sökningen på forum.. dock vid Googel :P

Men nu vet jag det ialfall.. Man får ju börja svänga tidigare.. Synd ju att det är så.. Det är trots allt ORginal Fälgar..
Användarvisningsbild
av Statsminister
Bild

Jag har 235or på min bil. För att få bort skrapljudet skruvade jag bort begränsarna, trädde på en m8? bult mellan fästet och distansen. Då kom den såpass långt ut att jag slapp att dom tog i! Enkelt, behöver inte ta bort hjulen eller inte ens hissa upp den. Sväng fullt åt ett håll, åtgärna den sidan sedan svänger du åt andra hållet. Piece of cake!
av Qualia
Tackför svaren.. Ska föesöka fixa det.. Det är små jobbigt när det skrappar till.. Direkt farligt ska det ju inte vara när jag läste den andra tråden..

Ska försöka få bort ljudet..
V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]