Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av knussin
Hejsan jag tänkte montera diodremsa på undersidan av dörrsidan så när man öppnar dörren lyser det , men min fråga är var själ man närmast och lättast ström och jord ifrån till det ??? :)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av 2ägaren
Jord är ju inga problem, det kan ta varsomhelst i karossen eller närmaste jordkabel. Men har för mig att det inte finns aktiv + signal i dörren när bilen är avstängd, så vill du ha att det tänds som Innerbelysningen så hade jag nog tagit styrning från densamme och dragit egen sladd in i dörren. Ska gå att göra hål i plast kontakten för orginal kablarna och dra den tillsammans i "skyddsomslaget"
Användarvisningsbild
av knussin
2ägaren skrev:Jord är ju inga problem, det kan ta varsomhelst i karossen eller närmaste jordkabel. Men har för mig att det inte finns aktiv + signal i dörren när bilen är avstängd, så vill du ha att det tänds som Innerbelysningen så hade jag nog tagit styrning från densamme och dragit egen sladd in i dörren. Ska gå att göra hål i plast kontakten för orginal kablarna och dra den tillsammans i "skyddsomslaget"
Ja de e ju sant. Då borde de ju gå å sno ström från dom som är nere vid pedalerna allså :) bra då har jag nått att pyssla med ikväll/natt när de blir svalt nog att va i garaget :)

Användarvisningsbild
av knussin
Jag har inte hunnit fixa de helt klart. Ledlisterna har jag monterat underkant på dörrsidan :) men längre än så ha jag inte gjort. Ska försöka fixa de under kommande vecka så återkommer jag med bilder om du så önskar ? :)

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]

Lite fundersam om detta är standard på […]

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]