Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Castet
Hej!

Jag har en Volvo V70 2007 med Perfomance paketet.

Jag installerade för en tid sedan PA300, subwoofer samt extra diskanterna i framdörrarna med gul etikett.
Men som jag tolkat det så för att få ut de bästa ljudet så bör en mjukvara installeras, både för subben och steget.

När jag var inne hos Volvo så kunde de inte hitta någon mjukvara till detta..joo från perfomance till high perfomance ( PA200 ).
De påstod att för att jag ska få det till att lira helt så bör jag köpa en HU850 som kan kompletteras med ett PA300 steg.

Är det någon som vet ifall detta stämmer? Vill minnas att jag läst folk som skrivit att de kört med HU 601,603 och 650 med PA300.

Mvh
Nicklas
av Castet
Magnus308 skrev:Jag installerade ett PA300 till min HU650
Det behövs ingen mjukvara till detta, Denna fråga har varit uppe förut.
Du gjorde det? Hört att det ska till en såkallad "fin justering" därav mjukvaran.

Grejen är den att både PA300 och subben funkar ( vilket många sagt skulle vara heeelt omöjligt). Visst missljud kommer vid olika tonlägen beroende på genre och låt. Beror ju mest troligen på att Perfomance högtalarna sitter kvar, men de ska bytas ut.

Tips på högtalare? Jag behöver inte hålla mig till Volvos egna? Eller?

Mvh
Nicklas
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]