Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Jag har ett par utmaningar med min volvo v70 2002 19000mil, som jag tacksamt skulle vilja ha hjälp med!

Nr 1; Styrenheten på förardörren där man styr elhissarna runtom, sidospeglar osv har delsvis lagt av. Endast förarfönstrets elhiss och sidospeglarna fungerar. Detta behöver jag få ordning på! Sonen gillar t.ex att "leka" med elhissen bak så jag vill gärna kunna ta kontrollen över hans handlande ifråga..:=)
-Fråga kring detta; Är det troligt att man behöver byta hela enheten? Finns de nya eller vågar man köpa begagnat? Vad gör man??Tips mottages!
-Hur får man loss enheten ur sin plats i dörren?

Utmaning nr 2; Dörrlisten på höger bakdörr lossnade lite och hakade ta i framdörren så att den lossnade från ett par fästen och böjdes(skadades)-så nu sitter den med silvertejp! :P Fråga kring detta; Den befintliga listen är silver-som på nyare uppdaterade årsmodeller-min årsmodell är i grunden svart. Måste jag köpa "Nya" svarta från samma era av årsmodell och lacka dem, eller passar fästena/listen från nyare v70(den uppdaterade från 2004 eller vad det är??) Hoppas jag är tydlig!

Nr 3; Ena torkarpladsmotorn för lampglast fram verkar ut funktion, inget händer när jag "sprutar" spolarvätska! -Är det troligt att motorn pajat tro? Vad säger erfarenheten?:)

Blessings!/Tony
När det gäller styrenheten i förardörren (DDM, Driver Door Module): Om det verkligen är fel på styrenheten (det kan också vara kablaget) går det bra att byta till begagnad. Bör dock tas från en 02:a och ha samma artikelnummer som din nuvarande enhet. Om jag minns rätt kan du snäppa loss styrenheten från klädselpanelen sedan du demonterat dörrklädseln.
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]