Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av G-sson
Har haft den inne tidigare för att den tokblåst kalluft vid vissa tillfällen. Och nu har den nog funkat ett helt år! Nu blåser den knappt alls t ex om jag kommer startar bilen och det är varmt i kupe´n så blåser den inte mer än kanske "fart 1". Drar jag upp fläkten så ökar blåsten. Verkar vara något med automatiken som lagt av eller...? Vid defrost tokblåser det så det är ok. Upplever det som att den inte riktigt håller rätt inställd temp i kupe´n heller. Någon som har en ide´eller är det verkstan som gäller igen och några tusenlappar fattigare (igen).
av Motörhead
Hej!
Prova att dammsuga (inget petande) hålet i panelen där temperatursensorn sitter. Det brukar vara ett bra första steg.
av Bias s60
det går ochså att byta tempgivaren själv kostar ca700-1000kr. jag gjorde det på min för några år sedan. Lycka till
av G-sson
OK. Börjar med dammsugaren så får vi se om givaren sitter kvar :) Tack för svar.
Användarvisningsbild
av Loner
Fläkten som blåser på givaren brukar ge upp...

/l
Användarvisningsbild
av Tone
Du vet väl att om alla fönster inte är stängda så går inte fläkten upp på högvarv?
(gäller åtminståne på -02)
Användarvisningsbild
av Scania
Loner skrev:Fläkten som blåser på givaren brukar ge upp...

/l
Lättaste sättet att kolla den är nog att riva av en liten höna av en tunn pappersservett och placera den över det lilla fläktgallret. Fungerar fläkten så sugs pappersbiten fast.

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]