- lör 14 maj 2016, 01:03
Olja bytt, bilen åker bättre men missljudet och den grova starten när motorn precis går om finns kvar.
Någon borde veta vad jag pratar om, all hjälp uppskattas.
Exakt när man vridet om tändningen så hostar den ca 2-3 ggr sen går den i, men den är inte mjuk.
Saker jag känt av
* Startar efter 2 sek, och startar alltid
* Känns som om hela motorn rör sig mer än normalt vid starten (inte själva kolvarna o så utan motorn i helhet)
* Låter högre än vad jag är van vid och ja är van vid ex s80 2.4, v70 2.4, s80 2.4t mm. och alla dom låter likadana nu är de s60 som sticker ut.
* Ljudnivån i bilen är högre än normalt
* Motorn kan kännas trött
Frågor
* Kan det vara att AWD modellerna är såhär? Min första volvo AWD så jag har ingen aning hur dom ska vara
* Eller kanske S60 modellerna som är lite speciella?
* Avgasläckage? trots att den gått igenom utan anmärkning?
* Hur kollar jag avgasläckaget?
* Hur kollar jag tröttheten på motorn? Något specifikt?, kollade den delen med 3 slangar höger sida om motorn om man står framför bilen, markerad med olika färger på och dom va va alla i kopplade. (läste någonstans att man ska kolla på dom)
Kom igen nu jag vet att någon kan och känner igen de här
Någon borde veta vad jag pratar om, all hjälp uppskattas.
Exakt när man vridet om tändningen så hostar den ca 2-3 ggr sen går den i, men den är inte mjuk.
Saker jag känt av
* Startar efter 2 sek, och startar alltid
* Känns som om hela motorn rör sig mer än normalt vid starten (inte själva kolvarna o så utan motorn i helhet)
* Låter högre än vad jag är van vid och ja är van vid ex s80 2.4, v70 2.4, s80 2.4t mm. och alla dom låter likadana nu är de s60 som sticker ut.
* Ljudnivån i bilen är högre än normalt
* Motorn kan kännas trött
Frågor
* Kan det vara att AWD modellerna är såhär? Min första volvo AWD så jag har ingen aning hur dom ska vara
* Eller kanske S60 modellerna som är lite speciella?
* Avgasläckage? trots att den gått igenom utan anmärkning?
* Hur kollar jag avgasläckaget?
* Hur kollar jag tröttheten på motorn? Något specifikt?, kollade den delen med 3 slangar höger sida om motorn om man står framför bilen, markerad med olika färger på och dom va va alla i kopplade. (läste någonstans att man ska kolla på dom)
Kom igen nu jag vet att någon kan och känner igen de här
- By XRay89