Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nickolaus
hej

undrar bara hur mycket ett kamremsbyte kommer att kosta? det narmar sig 16.000 mila service. verkar det normalt att avgassystemet (framre del) ska lacka? att bakre stabilisatorer-stagen glappar, att styrleden glappar?? verkar som volvo har gjort en bra bil, jag menar bilen har ju rullat drygt 15.000 mil under knappt 4 ar. vad tror ni. tacksam for era kommentarer.

nick (utan de sista bokstaverna pa tangentbordet)aao
Användarvisningsbild
av greeeken
nickolaus skrev:hej

undrar bara hur mycket ett kamremsbyte kommer att kosta? det narmar sig 16.000 mila service. verkar det normalt att avgassystemet (framre del) ska lacka? att bakre stabilisatorer-stagen glappar, att styrleden glappar?? verkar som volvo har gjort en bra bil, jag menar bilen har ju rullat drygt 15.000 mil under knappt 4 ar. vad tror ni. tacksam for era kommentarer.

nick (utan de sista bokstaverna pa tangentbordet)aao
Låter som ganska vanliga vardagsproblem tycker jag.
Man ha rläst MAAAAAASSSSOOOOR av trådar där det glappar här o där.
16000 mil service är ju en "stor" sådan.
Hos tex solna bilteknik kostar den 3500 men då är dom ju ganska billiga om man jämför med Bilia.
Mitt tipps är att ringa runt eller gå o fråga på olika aukt verkstäder. Gå inte till första bäsnta närmaste.
av nickolaus
det tackar jag for. jag ringer.
Användarvisningsbild
av Loner
3500 för 16000 mil lät billigt.. är ju kamrem osv som skall bytas..

/L
av Qualia
3500kr låtet för biligt för en sånt service.. jag skulle nog som sagt ringa runt litet.. olika verkstad ger olika pris..
Användarvisningsbild
av greeeken
Qualia skrev:3500kr låtet för biligt för en sånt service.. jag skulle nog som sagt ringa runt litet.. olika verkstad ger olika pris..
Det är iallfall vad dom säger.
Ja ringa runt är smartast

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]