Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av diesel53
Hej jag har en volvo automat v70 t5 årsmodell 99 och igår tändes motor lampan sen började den hacka och blev väldigt motor svag gick knappt framåt sen nån lampa tror den hette eps började lysa och bilen rök svart och när jag startat den så vandrar motorn och hackar och stannar hoppas nån har nån aning om vad det kan vara för jag älskar min röda fina t5...Mvh..Diesel53
av Schmoyoho
Användaren Diesel53 har en T5 :shock:

Nä men tyvärr är det nog standardsvaret att läsa ut felkoder som gäller. Frågan är väl om man vill starta en bensinmotor som ryker svart i onödan, inte för att jag vet vad som kan få en bensinbil att börja ryka svart. Tänker ang. att eventuellt köra till verkstad.
av andersuw
Om det är en 99:a det gäller har du postat i fel forumdel. Skicka ett PM till moderator och be om flyttning av tråden till den forumdel som bl.a. rymmer V70 97-00.
Användarvisningsbild
av milktrucker
B5234T......
har laddluftslangen släppt mån tro?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Svart rök är ju sot eller olja. Du måste nog Läsa ut lite felkoder. Det kan vara massor. Defekt luftmassemätare,spjällhuset, tryckslangar,turbon. Fast om turbon gått så brukar ju bilen gå normalt på tomgång. Kan ju vara stift, tändspolar mm

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)