Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 T5 som navskärmen inte kommer upp ur instrumentbrädan på. Har sökt en del men hittar ingen beskrivning på just detta felet. Är det någon som har reparerat sin eller har en beskrivning på hur man gör?
Senast redigerad av 2 ulfs, redigerad totalt 0 gång.
Jag har den DVD-version som kom med MY -02 och där är jag rätt säker på att skärmen kommer upp även om man inte har någon DVD instoppad. Skulle förstås kunna vara annorlunda på CD-versionen men tycker rimligen att du även där borde få upp skärmen utan skivor, då gissningsvis med en anvisning om att stoppa i kartskivorna.

Har du provat att läsa felkoder? Förbindelsen mellan rattknapparna och RTIn går via CAN, åtminstone på DVD-versionen, och det kan ju vara något där som trilskas. Sedan skulle det förstås kunna vara något med själva skärmen och dess hissmekanik också.
Ja att testa med fjärren är en bra idé när det gäller felsökningen. Funkar det med fjärren vet man att det inte är skärmmekaniken det är fel på utan något med rattknapparna och/eller deras förbindelse med styrenheten.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)