Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andersuw skrev:Om man som du istället vill ha 15-matning måste man, förutom att sätta dit reläet i MA1, också troligen flytta kabeln till 12V-uttaget från säkringsplats 7 till säkringsplats 16. Följ alltså anvisningen i punkt 12 och 13 i mektipset om hur man fäller ner REM och därefter lossar spärrhakarna i säkringshållaren så att man kan ta ur och stoppa i kablar i hållaren. Flytta sedan den kabel till 12V-uttaget som du troligen hittar vid säkringsplats 7 till den tomma platsen vid säkringsplats 16.

Den kabeln är tänkt att ge 12V-uttaget dess plusmatning. Den andra kabeln från 12V-uttaget går sedan till jord, troligen på samma ställe som mektipset anger.

Så... om jag förstår dig (och kopplingsschemat) rätt så ska jag ta kabeln från "pin1" i SH3 och sätta i det tomma uttaget i säkringsplats 16 för att få ett 15-uttag? Och om jag vill ha ett 30-uttag så sätter jag istället dit shunten och låter kabeldragningen vara som den är?
Bilagor
ImageUploadedByTapatalkHD1466536153.272941.jpg
ImageUploadedByTapatalkHD1466536153.272941.jpg (109.1 KiB) Visad 429 gånger
Linusp3 skrev:Så... om jag förstår dig (och kopplingsschemat) rätt så ska jag ta kabeln från "pin1" i SH3 och sätta i det tomma uttaget i säkringsplats 16 för att få ett 15-uttag?
I princip ja. Jag föreslår att du helt enkelt följer den röda kabeln från det kontaktstycke du så småningom skall sätta i själva 12V-uttaget (det kontaktstycke man ser på din första bild i tråden) bort till REM. Ta bort den kabeln från den plats där den nu är inkopplad vid REM och sätt den istället på den tomma platsen vid säkringsplats 16.
Linusp3 skrev:Och om jag vill ha ett 30-uttag så sätter jag istället dit shunten och låter kabeldragningen vara som den är?
Yep.
Hittade följande: Installation instructions, accessories

art.nr. 8651661
Reläsats dimbakljus + reläsats plusmatning

Den beskriver användning av reläplats MA 1 i REM med olika konfigurationer för olika ändamål som laddning ,dimbakljus eller backljus på släpvagn.

Den förklarade den fördragen blå kabel från reläplats till kontaktstycket för dragkrokskablage.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)