Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 där övre bromsljuset i vingen inte fungerat. Snart dags för besiktning så hög tid att fixa. Bytte kabelstammen i luckan då även bakrutetorkaren hade hunnit lägga av. Inga större problem med att byta kabelstam men ett problem när vi var klara är att om man låser bilen så låser sig dörrarna men inte bakluckan. Om man låser upp bilen så låser sig bakluckan. Om man trycker på bakluckeknappen händer ingenting. På den gamla kabelstammen var det en rosa kabel urdragen ur isoleringen och ihopskarvad som såg ut att vara av igen. Den trodde jag gick till torkaren men den var till lucklåset vilket betyder att någon fixat med det innan. Vad har jag gjort fel?
Senast redigerad av 1 ulfs, redigerad totalt 0 gånger.
av ulfs
ulfs skrev:Kan det vara så enkelt att lossa kabeln till låset och låsa bilen och sätta tillbaka kabeln och på så sätt få den att komma i "takt" igen?
Så enkelt var det inte. Det går heller inte att vända kontaktstycket fel.

Jag har inte samma artikelnummer på den nya stammen som på den gamla, kan det då vara så att man på en äldre eller nyare modell har en ny modell på låskista där strömmen är vänd?

Skulle jag då kunna vända på strömmen i kontaktstycket?

Eller är det enklare/bättre att ta den gamla stammen och byta ut de kablar som är dåliga?

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)