- lör 04 jun 2016, 19:23
Motorlampan lyser lite då och då ibland kan det ta flera veckor mellan gångerna.
Felkod: ECM-212C Adaptiv lambdareglering bank 1 för hög signal
Enligt Volvo mekanikern varnar den för luftläckage?
Han har provtryckt och bytte slang oljefälla-cylinderhuvud då det tydligen var ett litet hål i den.
Lampan har tänds även efter det så något annat måste det vara. Tänds endast vid uppstart av motorn aldrig under drift.
Motorn går bra i övrigt och endast gått 10 000mil
Bilen är en Volvo V70 2.5 t -05
Någon som haft samma problem eller har tips på vad det kan vara eller vad jag bör kolla upp??
Som sagt motorn går väldigt bra annars och tänds bara i bland vid uppstart av motorn. Ibland har jag skruvat lös batteriet för att släcka lampan och då kan det dröja bra länge innan den tänds igen
Felkod: ECM-212C Adaptiv lambdareglering bank 1 för hög signal
Enligt Volvo mekanikern varnar den för luftläckage?
Han har provtryckt och bytte slang oljefälla-cylinderhuvud då det tydligen var ett litet hål i den.
Lampan har tänds även efter det så något annat måste det vara. Tänds endast vid uppstart av motorn aldrig under drift.
Motorn går bra i övrigt och endast gått 10 000mil
Bilen är en Volvo V70 2.5 t -05
Någon som haft samma problem eller har tips på vad det kan vara eller vad jag bör kolla upp??
Som sagt motorn går väldigt bra annars och tänds bara i bland vid uppstart av motorn. Ibland har jag skruvat lös batteriet för att släcka lampan och då kan det dröja bra länge innan den tänds igen
- By XRay89