Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
volvofantast skrev:Fin bil och härligt att du är nöjd efter bytet :D
Tack!

Ja det känns härligt att äntligen "hittat hem" :)

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
av Alexas
Lite update efter köpet:

Bilen går kanon! Den signalerar fortfarande för glödstift, låg signal i VIDA men det ska som sagt in på kontroll och åtgärd den 14. Likaså mörkte jag att strålkastarspolarna är ur funktion vilket aldrig är ok med tanke på att det är xenon på bilen. Så det blir också åtgärdat på garantin. Till sist har vi den tickande spridaren. Jag lyfte på motorkåpan och försökte lyssna och är 99% säker på att det är från någon/några spridare det låter. Det låter mycket mer när bilen är varmkörd.

Sen en fråga, efter att jag kört (kvittar om det är 3 km eller 30 km) så är motorfläkten igång cirka 10 sekunder efter avstängning. Gör alla D5or så?

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
av Alexas
Update 2:

Bilen har varit inne för felsökning hos Volvohandlaren den köptes av. Konstaterat att 2 st glödstift är körda och behöver bytas (cyl 1 och 4). Också konstaterat att pumpen till strålkastarspolarna behöver byta. Allt byts på garanti.

Ny tekniker samt verkstadscoachen lyssnade på spridartickandet och konstaterade att det inte hörs något onormalt enligt dem. Kontrollerade så det inte är läckage från kopparbrickan/gummiringen men inget luft-läckage hittades. Jag kommer själv kontrollera spridarnas returflöde innan jag helt avfärdar att någon är kass.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)