Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror inte du måste radera felkoden för att varningsmeddelandet skall släckas. Om meddelandet försvann efter bytet av kransen men sedan återkom tyder det på att det är något annat eller något mer det är fel på.
Nej du behöver inte radera felkoden med VIDA eller nån annan felkodsläsare.
Om allt är helt så "nollställer" sig ABS/Antispinn när du kommer upp i 30 kmh ungefär.

Du har fortfarande fel efter din felbeskrivning.
Du har nog fortfarande har kransfel.

Om du har VIDA så kan du vilken som strular.
Hej volvofantast!
Du skriver inte vilken ABS-krans du bytt och hur du fick information om att den som du bytte var trasig.
Om det är en av de främre så bytt bägge.
På min var en av kransar fram kass och den andra var lika dålig, bägge byttes samtidigt.
Har för mig att jag raderade min felkoden som angav den trasiga kransen. Denna felkod borde tas bort för att inte förvilla vid en senare avläsning vid felkodsavläsning.

Lennart
lennart lundberg skrev:Hej volvofantast!
Du skriver inte vilken ABS-krans du bytt och hur du fick information om att den som du bytte var trasig.
Om det är en av de främre så bytt bägge.
På min var en av kransar fram kass och den andra var lika dålig, bägge byttes samtidigt.
Har för mig att jag raderade min felkoden som angav den trasiga kransen. Denna felkod borde tas bort för att inte förvilla vid en senare avläsning vid felkodsavläsning.

Lennart
Inspekterade främre kransarna och såg att den högra var sprucken så bytte den,den högra är redan bytt.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)