Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Michello
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig.
Jag har en Volvo v70 2.5T -05
Motorlampan lyser och jag har fått felkoder avlästa och det stod yttertempraturgivare.
Men det står rätt temratur på displayen i bilen. Är det 23 grader ute så visar även displayen i bilen det.
Kylarfläkten går igång på högfart direkt när jag startar bilen enda tills jag stänger av bilen.
Har bytt tempgivare till kylarvätskan men det hjälpte inte
Vad kan det va?

Mvh
av andersuw
Vilken/vilka felkoder var det närmare bestämt du hade?
av Michello
andersuw skrev:Vilken/vilka felkoder var det närmare bestämt du hade?
Jag vet inte vad för koder det stod,enda jag kommer ihåg var att det stodyttertempgivare
Hittar tyvärr inte det dem skrev ut heller :(
av Michello
wisselgren skrev:Finns dubbla tempgivare, en i varje backspegel.
Vänster sida motorstyrning osv, och höger sida inne temp.
Får ta o byta ut den på vänster sida. Eluppvärmningen på vänster backspegel är ur funktion, nån samband?
av Rådlös
Termometer (yttertempgivare) och värmeelement till backspegeln hör knappast ihop, men trots allt kan det i teorin ha ett tänkbart samband här. Innan du köper en ny tempgivare, kontrollera att kontaktstycket sitter ihop och att kablarna är hela.
av Michello
Rådlös skrev:Termometer (yttertempgivare) och värmeelement till backspegeln hör knappast ihop, men trots allt kan det i teorin ha ett tänkbart samband här. Innan du köper en ny tempgivare, kontrollera att kontaktstycket sitter ihop och att kablarna är hela.
Ska ta o kontrollera det först, tack för tipset

Jag lade på sommardäcken på Merce[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)

Tack för alla inlägg. Jag först&ari[…]