- tor 02 jun 2016, 21:42
Hej börjar med att ge spec på bilen
Kombi 2.4 T AWD, , [SW], Modellår: 2001, Tillv.mån: 2000/05, Motorkod: B5244T3
Jag hoppas jag kan få tips/info av er här inne.
Min ac fungerar men kyler inte.
Jag har kollat om det finns tryck. Jag antar att när man trycker ner ventilen på påfyllnings locket och det är en jävla kraft i pyset så är det ok?
kompressorn klickar till och körs och kan stängas av.
Den lägger alltså inte av pga att magnethjulskoplingen är för svag. (jag har schimsat om på en annan v70 förut)
jag har tagit isär ecc fläkten under stereon och rengjort, pappers testet är godkänt.
Varför kommer det ingen kyla? jag går helt bet på vad det kan vara för fel. Är inte sugen på att åka in med framhjulen i en verkstad och betala 1500 bara för man nuddat golvet.
Hoppas några kan komma med förslag på mera felsökningar jag kan göra.
Kombi 2.4 T AWD, , [SW], Modellår: 2001, Tillv.mån: 2000/05, Motorkod: B5244T3
Jag hoppas jag kan få tips/info av er här inne.
Min ac fungerar men kyler inte.
Jag har kollat om det finns tryck. Jag antar att när man trycker ner ventilen på påfyllnings locket och det är en jävla kraft i pyset så är det ok?
kompressorn klickar till och körs och kan stängas av.
Den lägger alltså inte av pga att magnethjulskoplingen är för svag. (jag har schimsat om på en annan v70 förut)
jag har tagit isär ecc fläkten under stereon och rengjort, pappers testet är godkänt.
Varför kommer det ingen kyla? jag går helt bet på vad det kan vara för fel. Är inte sugen på att åka in med framhjulen i en verkstad och betala 1500 bara för man nuddat golvet.
Hoppas några kan komma med förslag på mera felsökningar jag kan göra.
- By XRay89