Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paran6
Har en V70-01 som min sambo på väg till jobbet med, plötsligt började alla varningslampor lysa och sedan la in princip all elektronik av och sedan gick bilen inte att starta. körde dit och mätte batteriet: 8V startade bilen med hjälp av kablar och mätte igen 8V, mätte direkt mellan jord och skruven på Generatorn: 8V. Märkte även då att generatorn gnisslar och skrapar, kan man gissa på lager i generatorn? värt att laga eller köra till skroten och köpa en? Hittade en för 1000:- i A skick från en lika dan V70.

(Blev kanske lite långt med tack på förhand :D )
av Jonas_latt
Niclas66 skrev:Generator (Biltema)
Artnr: 63624
Pris: 1599 :-
Antar att personen som har frihjul på sin generator. Och biltemas är vanlig standard med fast hjul.
Användarvisningsbild
av Jazzy
Är det en bensinare så är det väl inget frihjul på den...?
av MickeM
Man får flytta över sin frihjulsremskiva till Biltemas generator.
Det är frihjul på bensin också.
Användarvisningsbild
av Dede
Fast är det inte ganska vanligt att lagringen på frihjulet slits ut? Om man nu ska flytta det till en Biltemagenerator.
Vår började låta som en stenkross så jag köpte en beg. från en bil som bara gått 6000 mil. Tror jag gav 1200:- för den och får väl hoppas att den också håller minst de 17000 mil som vår gjorde.
av MickeM
Vanligt och vanligt, men ska frihjulet flyttas så får man ju se över det ordentligt först.
Jag bara påstår att det inte ingår hos Biltema

Alternativt köpa dyrare generator inkl frihjul.
Frihjulen lossnar inte så himla lätt heller.

Jag lade på sommardäcken på Merce[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)

Tack för alla inlägg. Jag först&ari[…]