Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johamn8619
Nope, finns inte.
Har du ingen btr på fuelrailen, så är det behovsstyrd bränslepump på bilen.

Enda sättet att se exakt tryck är med manometer på uttaget på sidan av fuelrailen i motorrummet.

//J
av Jonas_latt
Passar på att fråga hur funkar det med btr på bilen. Går ingen kabel eller något från den. Va gör den då?

Någon som har bytt bara bränslepumpen i bränsleamarturen?
Tips på pump som passar bra?

Vilka relä n kan ha med bränslepumpen att göra? Som påverkar att den ibland dör. Gärna bilder.

Gäller min v70n t5 02
En bränsletryckregulator har till uppgift att hålla en konstant tryckskillnad mellan fuelrail och insugningsrör. Den är i många fall helt mekanisk och jobbar med en fjäder, ett membran och en ventil. När trycket överstiger inställt värde öpnnas en kanal till returledningen så att trycket hålls konstant i fuelrail. Normalt finns en vakuumanslutning som påverkar regulatorn att anpassa bränsletrycket efter undertrycket i insugningsröret (så att tryckskillnaden blir konstant). Trycket mäts inte såvitt jag vet, utan man litar på regulatorn (om den finns). I de flesta fall är bränslepumpens kapacitet mycket större än vad som går åt, så det går mest bränsle i returen till tanken.
Har en V70 BiFuel -05 Som har lite problem med lågt bränsletryck. En mätning visar att trycket är 2bar inte 3.8 (eller 4) bar i i fuelrailen.
Frågan är om det är bränslefiltret är boven? Killen som mätte åt mig sa att det inte fanns någon bränsletrycks regulator på bilen.
Kan även nämna att mina tändstift blir väldigt sotiga och jag har dålig kraft/respons på gas första 30sek vid start (på bensin).

Någon ide?

Jag lade på sommardäcken på Merce[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)

Tack för alla inlägg. Jag först&ari[…]