- tor 12 jun 2014, 15:26
Jeg har nu oplevet 7 gange, at min v70 aut. (2001) går i stå ved nedbremsning. Ikke pludselig motop, kun ved nedbremsning. Det er som om gearkassen ikke går helt i netural - motoren ruskar/rykker lidt (dog uden at bilen kører), og så går den i stå. Jeg kan heller ikke give gas - det er som om gassen slet ikke virker. Når jeg har holdt stille og slukket alt i ca 30 sekunder, så kan jeg starte igen og køre uproblematisk. Formentligt skal alt elektronik lige nulstilles. Den eneste systematik, der er, er at det sker ved nedbremsning til 0-km. Men uperiodisk. Den har været til mekaniker, Bilia, - der er ingen fejlkoder at aflæse. De skiftede gearkasseolie, men havde ellers ingen ideer til hvad fejlen er. Bilen er gået i stå midt i lyskryds, ved nedbremsning på motorvej, ved højresving, ved brems for buss - det er totalt uholdbart - både for mig og andre bilister.
Jeg har googlet og fundet, at det måske er en af følgende fejl: brändselspumpe relæ defekt, strömfordelar dæksel defekt, luftmassemåler defekt, EGR-ventil defekt?
Men er der nogen af jer, der kender problemet og kan komme med lösningsforslag?
Hilsen Thomas
Jeg har googlet og fundet, at det måske er en af følgende fejl: brändselspumpe relæ defekt, strömfordelar dæksel defekt, luftmassemåler defekt, EGR-ventil defekt?
Men er der nogen af jer, der kender problemet og kan komme med lösningsforslag?
Hilsen Thomas
- By bronze