- lör 21 maj 2016, 00:24
men jag är envis och säger att det borde sitta en givare för oljetryck, för nog har du väl en röd oljetryckslampa i instrumenteringen?
andersuw skrev:Jo det finns det. Och det görs också även om jag inte tittat på just dieslar anno 2005. Visst sjutton mäts oljetrycket. Men man labbar med variabla idéer om optimalt oljetryck och variabla oljepumpar. Det gör det på intet sätt omöjligt att ha varningslampa för lågt oljetryck. Bara en aning obekvämare. Själv är jag obekväm med tanken på att min VEA-motor bara har en dikotom oljenivågivare (för lite olja eller inte) och inget annat. Den verkar dessutom behöva timmavis för att anpassa sig och kan bara avläsas under optimala förhållanden. Ingen sticka och oklart vad som sker om oljetrycket är för lågt. Man kan bara hoppas att något varningsmeddelande dyker upp om det krisar sig. Idén på den här punkten tycks numera vara att inte oroa kunden med saker som den genomsnittlige kunden inte förstår. Blir bara en massa samtal till kundtjänst. :roll:men inte hade dom väl kommit på iden med variabel oljepump 05? är inte det först på vea dom hittat på den idiotin ??:-/
men jag är envis och säger att det borde sitta en givare för oljetryck, för nog har du väl en röd oljetryckslampa i instrumenteringen?
- By XRay89