Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag håller på att byta gaspedal på min v70-01 pga fel på pedallägesgiv. Jag skulle skruva bort den igår och allt gick bra tills jag kom till nedre skruven på pedalen, då gick skruven tungt/normalt i början när jag skruvade sen helt plötsligt så hände något och det gick att ta den med fingrarna och gänga. Men den sitter fortfarande fast i vad jag antar är ett mutterstycke på backsidan ner i golvet som nu har lossnat från sitt fäste...

Är det någon som vet om man kan komma år mutterstycket från utsidan på bilen? Jag hade nämligen ingen möjlighet att lyfta upp bilen där den stod igår... Annars var en tanke att kapa av skruven, men det är ju jävligt trångt vid pedalerna så man kommer ju inte åt med vad som helst...

Någon som har några förslag på hur man kan får bort det utan att gör för stor skada på bilen? Och om någon vet om man kan komma åt mutterstycket från utsidan?

Mvh Tom

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)