Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej.
nu kanske det kommer en konstig fråga, men håll ut, jag är novis (ny) på detta. jag undrar om det går överhuvudtaget att få tag på silverringar som t.ex sitter på Volvo V70/XC70 2006-2007 modellerna i mätarhusen dvs hastighetsmätaren, varvräknaren, plus dom andra 2 mindre? eller är det så att det som finns är det som t.ex Vparts har deras ringar? nån som vet nått om det går att få tag på dessa?

mvh
miniräknare skrev:hej.
nu kanske det kommer en konstig fråga, men håll ut, jag är novis (ny) på detta. jag undrar om det går överhuvudtaget att få tag på silverringar som t.ex sitter på Volvo V70/XC70 2006-2007 modellerna i mätarhusen dvs hastighetsmätaren, varvräknaren, plus dom andra 2 mindre? eller är det så att det som finns är det som t.ex Vparts har deras ringar? nån som vet nått om det går att få tag på dessa?

mvh

Dessa?
http://vparts.se/se/aluminium-matarring ... -xc70.html
Om det du undrar över är om Volvo säljer dessa ringar löst som originaltillbehör så är svaret nej. Vill du ha dem får du skaffa dem på annat sätt. Om man däremot köper ett helt nytt instrument hos Volvo är det åtminstone tänkbart att man i vissa fall kan få ett av nyare typ, med kromringar runt mätartavlorna, LEDer istället för lampor till belysningen och robustare kretskort, trots att det som satt originalmonterat från fabrik inte hade det.

Jag har själv ett sådant instrument i min V70 -02. Det som från början satt där var trasigt när jag köpte bilen (troligen en eller flera spruckna lödningar på kretskortet) och byttes så småningom på begagnatgarantin till ett av den nyare typen. Vet att priset då det begav sig 2008 låg på ca 8000 kr så detta är kanske inte så intressant för den som i motsats till mig får stå för kalaset själv.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)