Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av miniräknare
Jag har en fråga, kanske korkad men jag provar ändå. Jag har en Volvo XC70 2002 som jag vill byta fälgar på, jag har spanat in (Erakir och talitha fälgarna). finns det nån som ge tips om det finns spacers som dessa kan passa på min bil? vart får jag tag på såna (spacers) isåfall? är detta möjligt så man kan på detta sätt ha möjligheten att sätta dit dessa fälgar?
Hoppas på nått bra svar.

tack för allas hjälp med tidigare inlägg.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Borde kunna köpa typ 10 mm spacers så du får med mindre nav hål på. Men då behöver du också bultar som är längre. Annars går de ju att svarva upp nav hålet på fälgen
av miniräknare
När jag kikar på dessa fälgar så har te.x Fälg (Minos ett offset på 55mm, Fälgen Sargas har offset 55mm, fälgen Segin har ett offset på 55mm, även Erikir fälgen och Talitha fälgen har 55mm)
När jag tittar på mina fälgar så har jag ett offset på 49mm. Hur? och vart? får jag tyag spacers som gör att jag kan få dessa nån av dessa fälgar att passa min bil utan att det blir fel.

Vore supertacksam om det finns ett svar på vart jag får tag på såna spacers, kanske ett artikelnummer då jag är helt novis på sånt här.
Användarvisningsbild
av Jazzy
Jag beställde från spacers.se till min V70 -01 för att kunna sätta på fälgar från nyare Volvobilar. Dom var 10 eller 12 mm tjocka med förminskning. Det följde även med längre hjulbultar.

Att man ökar andelen förlust genom att l[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Volv[…]

Tack för alla input, kanon! ;-) Bytte ut re[…]

Ja det var original. du kan annars prova des[…]