Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Farnolds
Tjena.
Jag har en S80 från 2003 som gör lite som den vill lite då och då.

Felen som är:

#1: Indikerar bara ibland när man blinkar Jag har en S80 från 2003 som gör lite som den vill lite då och då.

Felen som är:

#1: Indikerar bara ibland när man blinkar (blinkar alltid på utsidan men visar inte alltid i instrumentet klickar heller inte alltid) ibland samma med helljusetindikatorn.

#2: Halvljuset stängs inte alltid av när man stänger av bilen och tar ut nyckeln.
(blinkar alltid på utsidan men visar inte alltid i instrumentet klickar heller inte alltid) ibland samma med helljusetindikatorn.

#2: Halvljuset stängs inte alltid av när man stänger av bilen och tar ut nyckeln.

#3: Tändningen måste vara på för att varningsblinkers ska visas i instrumentet.

#4: Min OBD2 läsare får ingen kontakt med bilen (Autocom)

#5: Ibland när man sätter i nyckeln, kanske bara någon cm, så tänds infodisplayen, men bara ibland.

Hade varit mer än tacksam om det finns någon här som kan tipsa mig om vad som kan vara fel.

Tack på förhand // Fredrik
Användarvisningsbild
av wissel
Omladdning av din CEM hos volvoverkstad skulle jag nog börja med,
om nu VIDA kan få kontakt med denna. :o
Senast redigerad av 1 wissel, redigerad totalt 0 gånger.
av andersuw
Om din OBD-läsare funkar OK och inte får kontakt med bilen är det fel på CEM (eller kopplingen mellan CEM och OBD-uttaget).

Verkar ju som att Ebba börjar backa kring eff[…]

Tjena, brukar ta 95 E10 på circle k för[…]

Du måste gå in i varje styrenhet och g[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Volv[…]