Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olof00
Tvättade bilen idag och tacken blev att glaset på backspegeln lossnade och gav mig sju års ytterligare olycka.

Det är endast spegelglaset som ramlade bort, bakstycket med uppvärmningen i sitter kvar.
Någon som vet var man kan köpa endast glaset i stockholm??

Nytt glas med värmeplattan kostar 844:- på bilia.
Jag tänkte annars be en glasmästare skära till ett nytt glas. Men det vore gött att få det fixat nu i helgen för jag ska resa bort och sambon ska ha bilen i veckan.
Det borde ju gå att köpa bara glaset som reservdel i butik, men var.

olof
av V70NT5
Hej, är det akut så tror jag biltema har " spegelglas " som du själv klipper, provisorisk lösning förvisso, men har inget annat öppet så är det iallafall ett alternativ.
Mvh V70NT5
av hubbe86
jag hittade en svensk sida som bara hade själva glaset. samma skit har hänt mig 2 ggr vid biltvätt. båda sidorna. Nu sist fanns det bara till vänster att köpa (!!!) så höger beställde jag hela kittet med hållare och värmare från tyskland. bildelar24 online eller nått hette sidan. kostade 394 kr med frakt (UPS lade paketet på dörrmattan efter 48 timmar). bara glaset i sverige till vänster kostade 200 tror jag. var skruvat.se eller v-parts som hade endast glas och endast vänster. ps det är lite pill med att byta hela insatsen med värme. tar typ 10 minuter att räkna ut hur det ska sitta.
av olof00
Blev att jag beställde ett nytt från tyskland i alla fall. Hoppas på det kommit till slutet av veckan då jag kommer hem. 300 plus frakt 80:-
vi får se hur det går....

Olof
av olof00
Nu är det äntligen fixat. Det tog lite tid med frakten. "Ställs klar för leverans inom 24 timmar" byter enligt chatt med företaget 24 arbetstimmar.....

Sen när väl paket gått till speditören tog det typ 10h innan det kom iväg. och när det väl kommit fram till kiosken så postas det ut en avi trots att jag valt sms..

Man ska inte gå på det där med snabb frakt....
Beställde på måndag kl12 kom onsdag veckan efter.
men det blev under halva priset jämför med att åka till Bilia...

Olof
av andersuw
StefanN skrev:219:- + frakt från Bildelsbasen och då har man den oftast dagen efter beställning, att prova nästa gång kanske.
Ja, särskilt JB är imponerande snabba. Paketet går oftast iväg med omedelbar verkan och man har det ofta dagen därpå. Dessutom är deras delar fraktfria om man köper via webben.

Senast köpte jag ett sidobolster till baksätet eftersom plaststommen till ett av mina gått sönder i samband med demontering. Det kom i en rejält stor kartong, var prydligt inkapslat i en plastpåse (av omtanke om klädseln som jag inte behövde) med en massa bubbelplast runtomkring. Priset var 50 spänn totalt, inklusive frakt.

Det är inte utan att man undrar hur de kan tjäna några pengar på det. Något betalar de väl ändå för de bilar de får in. Sedan skall delen demonteras, märkas upp, fotograferas, läggas in i databasen och läggas på rätt hylla. När delen sedan köps skall ordern databehandlas, delen hämtas och packas samt slutligen skickas per post. Förstår inte riktigt hur de får det att gå ihop. Bara att tacka och ta emot och hoppas att det varar. :D
av hubbe86
andersuw skrev:
StefanN skrev:219:- + frakt från Bildelsbasen och då har man den oftast dagen efter beställning, att prova nästa gång kanske.
Ja, särskilt JB är imponerande snabba. Paketet går oftast iväg med omedelbar verkan och man har det ofta dagen därpå. Dessutom är deras delar fraktfria om man köper via webben.

Senast köpte jag ett sidobolster till baksätet eftersom plaststommen till ett av mina gått sönder i samband med demontering. Det kom i en rejält stor kartong, var prydligt inkapslat i en plastpåse (av omtanke om klädseln som jag inte behövde) med en massa bubbelplast runtomkring. Priset var 50 spänn totalt, inklusive frakt.

Det är inte utan att man undrar hur de kan tjäna några pengar på det. Något betalar de väl ändå för de bilar de får in. Sedan skall delen demonteras, märkas upp, fotograferas, läggas in i databasen och läggas på rätt hylla. När delen sedan köps skall ordern databehandlas, delen hämtas och packas samt slutligen skickas per post. Förstår inte riktigt hur de får det att gå ihop. Bara att tacka och ta emot och hoppas att det varar. :D
ojoj. de har astronomisk marginal- gå in med din bils reg.nr och lägg alla delar i varukorgen som finns att välja på bildelsbasen... lätt 50 000 i omsättning per bil.

Verkar ju som att Ebba börjar backa kring eff[…]

Tjena, brukar ta 95 E10 på circle k för[…]

Du måste gå in i varje styrenhet och g[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Volv[…]