Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrV
Hej!

Det är så att jag får köpa en volvo s60 2.4 -02:a billigt men jag skulle vilja turbo konvertera denna, är det möjligt och hur?
Jag har inte så bra koll på bilar och så så en enkel förklaring och helst nåt man kan göra hos en verkstad eller något sådant.
Tack på förhand!
av Alminjo
Köp en bil som redan har turbo!
Användarvisningsbild
av Varti
Mye billigare köpa turbo Bil direkt
Användarvisningsbild
av Brainy
Det går helt klart, men räkna med att det kommer att kosta och att bilen inte kommer gå igenom besiktningen.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av greeeken
Klart det går.
Men köp en turbo. Mkt billigare än att konvertera.
Lär gå på minst 50 000 skulle jag tro. Och bilen går inte att besikta
Användarvisningsbild
av VolvoB20
greeeken skrev:Klart det går.
Visst går det att besiktiga. Skaffa en extramotor utan turbo och så lyfter du i den varje år då du besiktigar.
Användarvisningsbild
av greeeken
VolvoB20 skrev:
greeeken skrev:Klart det går.
Visst går det att besiktiga. Skaffa en extramotor utan turbo och så lyfter du i den varje år då du besiktigar.
Jovisst, skaffa en annan bil oxå o gå o besikta den.
Du förstog nog vad jag menade va
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Det skiljer en hel del mer än bara turbo som jag förstått det så om du vill ha en i längden hållbar lösning och slippa problem med både besiktning av ombyggt fordon och service så köp en bil med turbo från början, även om du får ett kanonpris.
Annars köp den ändå och sälj den till normalpris -mellanskillnaden gör kanske att du ändå kommer över en fin turboutrustad originalbil.
2,4 är kanonfin och eftertraktad bil på marknaden så du får säkert bra för den även om du kört den en månad.
av MrV
okej så det bästa är att sälja den och köpa en som redan har turbo. Tack för alla svar!

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]