Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

beek skrev:Hej,

Har en V70 -02 där främre vindrutespolaren sluta fungera. Spolaren för bakrutan fungerar.

Vad kan vara fel och hur åtgärdar man det?

Tack på förhand!
Kolla så att de inte är tilltäppta...kan bero på polering vax...oftas brukar det tränga in där och täppa till så att medlet inte kommer ut....kan med en knapp nål sakta , trä in o ut...men inte för långt in...
beek skrev:Vad kan vara fel och hur åtgärdar man det?

Ta loss slangen o kolla om de spolar överhuvudtaget... Surrar pumpen? Fråga annars Volvo eller någon annan verkstad dom brukar va bra på sånt :lol:
Stoffe skrev:
beek skrev:Vad kan vara fel och hur åtgärdar man det?

Ta loss slangen o kolla om de spolar överhuvudtaget... Surrar pumpen? Fråga annars Volvo eller någon annan verkstad dom brukar va bra på sånt :lol:
Finns det någon säkring man ska kolla? Hittar ingen info i manualen om någon säkring för pumpen. Jag antar att pumpen är eldriven ... :)
Användarvisningsbild
av Loner
F16 under huven bör vara säkringen till spolningen.
av beek
haxpet skrev:
Loner skrev:F16 under huven bör vara säkringen till spolningen.
Annars så ska det stå i Manualen vilken säkring det är.
Lite röd om kinderna är jag nog .... :oops: visst står det i manualen ...

Vi får skylla på värmen!

Tack ska ni ha för svaren!

Och visst var det säkringen som hade gått!
av NCR
beek skrev: Och visst var det säkringen som hade gått!
Personligen undrar man ju VARFÖR den hade gått, berätta om det händer igen.
Har samma problem. Jag körde med tryckluft i spolarmunstyckena, så det verkar inte vara skit i slangarna. Har fyllt på fullt med spolarvätska. Högtrycksspolningen för strålkastarna funkar inte heller. Det klickar bara i instrumenteringen när jag använder spolarspaken. Elfel kanske ??
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]