Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eckexd
tjena under ett par veckor har min sido spegel vibrerat som fan har inte lagt mycket energi på att kolla upp det förens igår när den vibrera extra mycket
så pilla lite lätt på den och skiten lossna. glaset är helt och fint skulle bara haft tips på hur man ska åtgärda skiten.
där glaset har varit monterat ser det ut som att det är nå dubbelhäftande tejp av nå slag. Kan man ta bort hela plast grejer som glaset har varit monterat på tro? eller ska man limma fast det på plats? tänkte om man kunde lossa plast grejen och limma skiten i verkstaden ist.

/erik
av volvo244gle
Vet inte hur det är på S60, men då jag bytte glas på vår V70 -02 så var det bara att vinkla in det mot rutan så att säga. Därefter tar man tag och drar glas+plasten det sitter i utåt och åt sidan. Lite svårt att förklara, men ungefär så. :wink:
Man får ta det lite försiktigt bara att inte ledningarna till spegelvärmen skadas.
av eckexd
volvo244gle skrev:Vet inte hur det är på S60, men då jag bytte glas på vår V70 -02 så var det bara att vinkla in det mot rutan så att säga. Därefter tar man tag och drar glas+plasten det sitter i utåt och åt sidan. Lite svårt att förklara, men ungefär så. :wink:
Man får ta det lite försiktigt bara att inte ledningarna till spegelvärmen skadas.
Det var rätt enkelt som tur var körde upp spegeln max med motorn och tog en mejsel och lossa skiten koppla ur 2 kablar gjorde rent glaset och plasten och limma på . bara återstå att se om det håller. tog det jag hade hemma nå 2 komp expoxy eller vad det var :P
Användarvisningsbild
av fisse
Tjena! Ta vilket skitklister som helst, typ Karlssons skitklister! Limma dit skiten och tryck som fan! Jag gjorde så med min skitspegel, det håller skitbra!

Lycka till med skiten!

Förlåt Erik, ta inte illa upp men Wissel har en poäng :mrgreen:
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]