Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marux99
Hej alla!

Är på jakt efter Isofix fäste fram, hör gärna av er om ni vet hur/var man kan hitta det eller om ni har något liggandes!

Tack på förhand.
av jeager
Jag kollade på volvo vad dom skulle ha för Isofix för baksätet på min S60 -05. Dom tog 250 kr per sida plus en plastbit som man trär över som fungerar som guide och skydd för klädseln när man ska montera barnstolen. Tror plastbiten kostade 80 kr

Så kan tänka mig att det torde ligga på ungefär samma pris för fram.

Här har du en monteringsguide:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 08)%202004

Plastguiden: http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 08)%202004
Användarvisningsbild
av Dede
Volvo har tyvärr slutat sälja ISO-fixen till framsätet. Jagade själv den för ett tag sedan men enda möjligheten är en beg.
av andersuw
Dede skrev:Volvo har tyvärr slutat sälja ISO-fixen till framsätet. Jagade själv den för ett tag sedan men enda möjligheten är en beg.
Har du en bild eller beskrivning som gör det möjligt att identifiera den på beg.-marknaden? Och lyckades du själv hitta någon?

Är också intresserad av vad ni vet om möjligheterna att koppla ur krockkuddden på en V70 -02. Tror att det skall vara möjligt utan att man får varningsmeddelande med hjälp av något särskilt motstånd som Volvo gissningsvis tillhandahåller. Någon som vet något om kostnaden för att låta Volvo ombesörja det hela?

Har själv inte haft behov av vare sig isofix-fäste eller kuddurkoppling. Men tanken är att son och sonhustru skall ta över min gamla bil i vår och där finns det en liten "pöjk" med i bilden. :-)
Användarvisningsbild
av Dede
Utseende ser du i länken till manualen som jeager la in. Tror det skiljer på 01-04 samt 05- och den ska se ut som på den bilden.

Ingen aning om vad det skulle kosta att koppla ur krockkudden men vet att vissa tar bra betalt för det.
Jag är av åsikten att ska man ha barn i passagerarstolen så ska krockkudden bort helt. Litar inte helt på en avstängning/motstånd.
av andersuw
Dede skrev:Utseende ser du i länken till manualen som jeager la in. Tror det skiljer på 01-04 samt 05- och den ska se ut som på den bilden.
OK. Tack!
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]