Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andersuw skrev:Bara några frågor för säkerhets skull och som jag gissar att du redan har koll på: Du har väl kopplat bort den befintliga jordledningen från pumpen? Den skall inte finnas med i spelet längre. Och du har väl kollat att du inte har någon felkod (t.ex. den för alltför många startförsök) som förhindrar start?

Vad händer närmare bestämt när du försöker starta? Får du något meddelande i DIM om vad som sker? Och hör du bränslepumpen ticka åtminstone ett kort tag eller förblir den helt tyst?
Hoppsan! Missade dessa frågor tidigare.
Befintliga jordledningen var bortkopplad. Inga felkoder.
Det enda som hände när jag försökte starta den var att direktstarten hoppade direkt till AV. Den blinkade bara till på PÅ någon sekund.
Liknande det som händer när man har felkoden för 3 misslyckade startförsök.
Men den koden dök inte upp igen som sagt. I övrigt hände inte mycket, inte ett knyst från vare sig fläkt, bränslepump eller någonting annat.
andersuw skrev:Du har ju alltid den på ebay som jag länkade till tidigare i tråden. Är ju ett rätt rimligt pris på den tycker jag. Misstänker att du kan få svårt att komma undan mycket billigare än så. De flesta begagnade styrboxar lär ju säljas tillsammans med själva värmaren men du behöver bara styrboxen vilket lär vara svårare att hitta.
Ja, har funderat på den. Finns också en komplett värmare med rätt styrbox på Bildelsbasen för 1800:-
Då får man ju lite reservdelar också...
Iphonetomen skrev:
andersuw skrev:Bara några frågor för säkerhets skull och som jag gissar att du redan har koll på: Du har väl kopplat bort den befintliga jordledningen från pumpen? Den skall inte finnas med i spelet längre. Och du har väl kollat att du inte har någon felkod (t.ex. den för alltför många startförsök) som förhindrar start?

Vad händer närmare bestämt när du försöker starta? Får du något meddelande i DIM om vad som sker? Och hör du bränslepumpen ticka åtminstone ett kort tag eller förblir den helt tyst?
Hoppsan! Missade dessa frågor tidigare.
Befintliga jordledningen var bortkopplad. Inga felkoder.
Det enda som hände när jag försökte starta den var att direktstarten hoppade direkt till AV. Den blinkade bara till på PÅ någon sekund.
Liknande det som händer när man har felkoden för 3 misslyckade startförsök.
Men den koden dök inte upp igen som sagt. I övrigt hände inte mycket, inte ett knyst från vare sig fläkt, bränslepump eller någonting annat.
Ja det är kanske så att det är bekymmer även med box nummer två. Men som jag nämnde finns ju en av rätt modell på ebay för vad som i mitt tycke är rimliga pengar.
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]