Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tuzzen
Har gogglat och finns en massa olika svar, därför är det kanske lättare att ställa frågan här.

Har en volvo S60 01a
på min ratt ser jag vita "genomskinliga" märkningar som är för farthållaren.

Min fråga är om dessa skall "lysa" alltså har en lampa under så man ser?
halva bilen hade ikke fungerande panel belysning när jag köpte bilen men har nu bytt ut nästan alla lampor, är osäker på ratten då jag läst att någon säger sig ha det medans någon annan säger sig inte ha det.

tack på förhand
av andersuw
Ja såvitt jag vet skall rattknapparna lysa. Det förvånar mig lite om de inte gör det eftersom det mig veterligen a) sitter dioder snarare än lampor i dem och b) de bara har en sockel för inkoppling. Men det är förstås ändå inte otänkbart att det är något vaj med just belysningen trots att knapparna i övrigt funkar som de skall.
av Tuzzen
andersuw skrev:Ja såvitt jag vet skall rattknapparna lysa. Det förvånar mig lite om de inte gör det eftersom det mig veterligen a) sitter dioder snarare än lampor i dem och b) de bara har en sockel för inkoppling. Men det är förstås ändå inte otänkbart att det är något vaj med just belysningen trots att knapparna i övrigt funkar som de skall.
Skall in till returbilen i morgon och titta efter, får leta upp en ratt som är demolerad så man kan titta efter på den.
allternativet är annars att köpa en ratt där det även finns styrning till stereon,
koller upp det iaf och åter kommer,
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]