Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

knauande skrev:Det lutar åt att först göra bilen strömlös för att se så jag inte har vajsing på kommunikationen, dock inget felmeddelande från OBD-läsaren.
Att göra bilen strömlös tror jag inte leder någon vart. Men det skadar förstås aldrig att ändå prova.

När det gäller felkodsläsning är jag säker på att de felkoder som till äventyrs finns för detta inte fångas av en generisk OBD-läsare om det är en sådan du använder. Den fångar bara koder som enligt lag måste kunna läsas av vilken OBD-läsare som helst, t.ex. de som rör avgasreningen. Jag är inte helt säker på att ett fel på effektsteget alltid sätter felkoder som fångas av en Volvospecifik läsare heller. Men det är åtminstone tänkbart att du skulle få en säkrare diagnos med en sådan läsare.
knauande skrev:Efter detta så blir det nog att investera i ett effektsteg.
Jag skulle försöka hitta ett på skroten, i första hand JB som jag har väldigt goda erfarenheter av i de flesta avseenden. Förhoppningsvis kan du då ha möjlighet att returnera om det mot förmodan är något annat än steget det handlar om. Du åker förstås på returfrakt och kanske någon slags "restocking fee" men det får man ju leva med.
knauande skrev:Är det någon som har en bra beskrivning hur jag kommer åt detta?
Har inget tips (utom VIDA) på rak arm. Men om du söker lite på svxc.se tror jag du kan hitta en del matnyttigt. Kanske finns det en hel del här också även om jag har sämre koll på det.
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]