- mån 01 feb 2016, 14:28
Var och köpte stift på Volvo till turbo snurran S80 2.5T här på gården och för att få rätt sort så gick jag in till Volvo där detta kalas kostade ca 800 :-.Precis, å-t-t-a-h-u-n-d-r-a kronor för fem stift.Hade förmodligen gått med andra med men eftersom jag nu stod där med stiften i hand vid kassan så fick det gå för denna gång.Köpte luftfiltret på Biltema däremot där jag även ordnade en luftmassemätare till fyndpris som jag tyckte om den eventuellt skulle behöva bytas i framtiden när dessa verkar förbrukas i parti och minut ibland om man har otur beroende på symptomen.Däremot blev jag undrande efteråt när dessa luftmassemätare från Biltema dök upp i olika spalter på nätet där en del skrev att det var en form av andrahandssortering och inte som originalet hos Volvo.Frågan jag då undrar över när det fanns tre sorter med olika nummer och till denna bil och jag enligt årsmodell och motor fick rätt sort hur man isåfall kan sälja nya reservdelar som inte påstås fungera bla här på jag rullar har jag för mig i en gammal tråd när jag blev nyfiken och var tvungen att montera denna som visade sig vara lika felfri som den som redan satt där från Volvo.
S80 2.5T BSR - Suzuki Hayabusa - Honda Blackbird

- By Okalettos