Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MadMikeSweden skrev:Jag tror jag vet vilken airbag det är med tanke på den information jag fått av tidigare ägare. Det är nog den på passagerare-sidan ovanför handskfacket. Enligt uppgift så har någon tidigare ägare försökt koppla ur den eftersom dom hade en bakåtvänd barnstol där. Men jag får kolla vidare på detta och först ska låta någon släcka felkoden och se om den kommer tillbaka.
Om det är just den airbagen tror jag det kan vara möjligt att få den urkopplad på ett sådant sätt att SRS-systemet inte ger felkod/varning. Du kan kolla med närmsta Volvo ÅF rörande detta. Vilken väg du sedan bör gå för att åtgärda det hela beror på om du själv vill kunna placera en bakåtvänd barnstol i passagerarsätet fram eller inte. Vill du det är det korrekt urkoppling som gäller, i annat fall korrekt inkoppling.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
MadMikeSweden skrev:Finns det någon ritning över vart alla kontakt-stycken sitter till dessa airbags så man kan kolla upp dom.?
Ja. I Volvos elschema för just din bil (V70 2001). Om du tur kanske du kan hitta detta fritt tillgängligt på nätet någonstans. Om inte kan du nog hitta något ställe där du kan köpa det för rimliga pengar (t.ex. ebay). Men som sagt: Pilla inte med detta om du inte är helt säker på vad du gör. Dessa luftkuddar är inte att leka med om de smäller i fel läge.

Jag monterade nu armen 'vriden 180 grader', d&arin[…]

Släcka felkod

XC90 2,5T-2003 Har bytt stereo och mycket riktigt[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]

Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]