Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en bekant som har en Volvo S80 diesel -06 a ,, Den fungerar inte någon värme i helt plötsligt ,, Lägena fungerar på displayen i bilen till både värme och kupéfläkt men det händer inget mera .. Är det någon här som har något tips vad det kan vara för fel ? Min Gode vän kan absolut ingenting om bilar och det verkar som att han blivit lurad då de på en verkstad påstår att man måste riva bort allting i hela bilen för att kunna fixa detta felet de har pratat om något stort som ligger under själva instrumentbrädan som måste bytas sa han .. Är det någon här som har något bra förslag på vad det kan vara som är fel ?? Tacksam för svar .. M.v.h Magnus
Senast redigerad av 1 wresse, redigerad totalt 0 gånger.
Jonas_latt skrev:S70 06? Är du säker på detta? Den bilen finns inte vad jag vet.

Lättaste är att koppla in datorn och felsöka. Finns många här som har datorn och hjälper till.
Det är van han har sagt till mig ska kolla det lite närmre ...
wresse skrev:
Jonas_latt skrev:S70 06? Är du säker på detta? Den bilen finns inte vad jag vet.

Lättaste är att koppla in datorn och felsöka. Finns många här som har datorn och hjälper till.
Det är van han har sagt till mig ska kolla det lite närmre ...
Nu blev det rätt bilmodell ... en Volvo S 80 aut -diesel -06 årsmodell är det ...
wresse skrev:Jag har en bekant som har en Volvo S80 diesel -06 a ,, Den fungerar inte någon värme i helt plötsligt ,, Lägena fungerar på displayen i bilen till både värme och kupéfläkt men det händer inget mera .. Är det någon här som har något tips vad det kan vara för fel ? Min Gode vän kan absolut ingenting om bilar och det verkar som att han blivit lurad då de på en verkstad påstår att man måste riva bort allting i hela bilen för att kunna fixa detta felet de har pratat om något stort som ligger under själva instrumentbrädan som måste bytas sa han .. Är det någon här som har något bra förslag på vad det kan vara som är fel ?? Tacksam för svar .. M.v.h Magnus
Det "stora" som ligger under instrumentbrädan är fläkten själv. Och det stämmer att man måste ta bort en del grejer för att komma åt att åtgärda den om det nu är själva fläkten det är fel på. Att säga att man måste riva bort allting i hela bilen är dock en överdrift. Som alltid när det gäller elektriska fel bör man börja med att läsa ut eventuella felkoder. Det är förstås tänkbart att det är själva fläkten det är fel på men det kan också vara något annat och kanske mer lättåtkomligt.
Carplay Trådlös adapter

v @XRay89 , Blev ingen tull sist jag beställd[…]

LED ramp och XBB dongle

Nu har min bil varit in till Innoware Development […]

Stefans 968

Rear wiper delete, allt går att sätta t[…]

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]