Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har själv ett knarrande ljud i framvagnen på min xc90. Efter att ha läst lite på swedspeed.com så hittade jag en möjlig lösning som även kan funka på v70n då dom har likadana "subframes" hjälpram?
En lösning är att montera en sådana här oringar
http://www.ipdusa.com/products/8283/115 ... king-noise

samt sådana här brickor
http://www.ipdusa.com/products/8859/120 ... -xc70-xc90
Båda delarna är volvo original delar och kan beställas på volvo.
Det rekomenderas även att man inte återmonterar bultarna till hjälpramen utan byter till nya.
Står ju även på ipd s sida ganska bra vart dom monteras och varför.
Kommer själv beställa dessa grejer på måndag och se om det funkar på min bil.
Lite rörig tråd där det är folk med olika generationer+modeller men jag tillhör ju den skara som får det när man svänger i låg fart.

Många där som pekar på lös skruv i länkarmen.
Jag återanvände dom gamla skruvarna med hade på blå loctite samt drog med momentnyckel men kanske ska känna på dom.

Sen var det någon som nämnde att hans ena centrumdrivaxelskruv hade börjat lossna. Vill minnas att jag hade loss ena centrumskruven till drivaxeln på den sidan och återmonterade den lite smått nervös för om det ens gick att återanvända sån efter en dragning. Kanske ska känna med momentnyckeln på den.
- men det klickar inte när jag står still och växlar mellan drive och back.
"TNN 61-10" nämns flitigt, är det bara vanlig centrumskruv dom pratar om då?

Kanske byta ut biltema stabilisteringsstagen mot org av princip.

Sen nämns även bussningar i ramen, vilket jag inte har bytt, men upplever det som att det är folk med 2009-> modellerna som dom har då.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]