Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cricka
Hej.

Köpte mig en 05 v70 awd med 2.5t och manuell låda och den har gått snart 28k mil, här om dagen så dog plötsligt bilen och det stod bromsfel och varningslampan var röd, jag provade att bromsa och dom verkade fungera som dom ska, jag tänkte köra bilen till en parkeringsficka för att kontrollera närmare och då står det el. startspärr - se manual och startmotorn går inte runt.

Jag bogserar hem bilen och googlar lite på felen, köper ett nytt batteri men det hjälpte inte, köpte ny antennring men bilen startar inte, drar jag ur nyckeln och sätter tillbaka den så går startmotorn i 2-3 sekunder för att sedan dö.. denna procedur kan jag göra hur många gånger som helst så det är troligen inte något fel på startmotorn, jag hittade på nätet att man skulle låsa/låsa upp bilen 5 gånger för att nollställa startspärren och det fungerar inte heller.

Jag åkte på biltema och köpte deras Felkodsläsare PRO, men det står connection failure... ( jag provade den i min andra volvo xc70 2005 och där fungerar den galant ), någon som vet hur jag ska gå vidare ? vad kan det vara ?
du har gjort köpt ganska mycket saker i dina försök att hitta felet.
jag får tankar om att någon centralstyrenhet har kabelbrott eller lagt av.
Du måste koppla upp bilen med vida först av allt
av cricka
Nu känns det som jag gjort allt :(

Nytt batteri, ny antennring, cem skickad till ODB Tuning och inga fel finns där, alla säkringar kontrollerade ( även dom under boxen i motorrummet ),
ström finns till cem, bilen är låst/upplåst 5ggr efter att batteriet blev bytt ( såg på nätet att det kunde behövas i vissa fall )

bilen får fortfarande ingen kontakt via obd uttaget så det går inte att läsa av några felkoder :cry:
då kan det vara kabelbrott någonstans då

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]