Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uffeason
koneo skrev:
Taklösningen är jag förvisso inne på men detta ger ju 5 hål i taket
Det blir inga hål i taket när du flyttar anläggningen till nästa bil. Jag vet. Man lyfter ju bara bort den befintliga innerbelysningsplattan och ersätter med en takskärm. Takskärmen i sig kommer med monteringssats som inte lämnar några spår efter sig. BRL i Jönköping tar 1500:- för en flytt av anälggning, vilket får ses som prisvärt.
Räcker verkligen det lilla hålet för att montera fast skärmen? Har du mera detaljerade bilder vore jag tacksam
Användarvisningsbild
av CarMan
på bilden är det en V70N
trådskaparen har en XC90

XC90 har en orginal skärm som man kan fälain i taket. denna kräver att man tar ett stort hål i taket där skärmen sla fällas in & ett stort hål längre bak, där dvdspelaren fälls in (mycket snyggt)
av uffeason
Jag vet Carman! Har den lösningen idag men är ändå intresserad av KOneos lösning där det går att återställa bilen
Användarvisningsbild
av koneo
Räcker verkligen det lilla hålet för att montera fast skärmen? Har du mera detaljerade bilder vore jag tacksam
Ja, i mitt fall gjorde funkade det. Hade en 9-5 Aero innan Volvon. Anäggningen satt i den bilen tidigare. BRL flyttade som sagt över allt till Volvon för 1500:- och sa att de kan göra likadnat till nästa bil, utan att lämna några spår efter sig. Hur det ser ut i detalj ser man inte så det hjälper inte att jag tar kort. Man ser bara skärmen som i uppfällt eller nedfällt läge ligger dikt an taket. Förmodar att de krånglat in en större fästplatta genom att först lossa innertaket. Sen har man ju något att fästa i. Skärmen har inbyggd IR-sändare så det funkar utmärkt med trådlösa hörlurar. Xboxen ligger under subben, reservhjulet ligger hemma i garaget och är ersatt av luft på burk. Hela klabbet kostade 9.600:- installerat och klart. http://www.brl.se

Lycka till!
Väcker en tråd ifrån det döda :) Jag har en -07a som jag skulle vilja sätta in en DVD i om det är möjligt.
Jag vet att det är Ipad/mobil tider numera och finns mycket man kan streama istället. Tycker dock fortfarande att DVD funkar bättre.

Hur många har eftermoterat DVD i sin XC90? Med original Volvo DVD/monitor?
Skulle bara vilja ha en skärm i taket. Någon som har monterat skärm i taket? (overhead monitor)
Något företag i Sthlm som kan rekomenderas?

Alla förslag är välkomna, både bra och dåliga.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]