Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eckexd
Hej! Är det någon som monterat en ledramp på en Volvo s60 00-09 under reg skylten inne i luftintaget till kylaren eller vad hålet kallas.
Finns det någon balk där nere? När jag kolla idag var det bara plast. Någon borde ha monterat en bar på en sådan bil i nedre partiet.
/erik
Användarvisningsbild
av milktrucker
På XC70 och då hamnar rampen typ en dm högre upp än på V70/S60, trots det så kommer väldigt mycket ljus på just körbaran framför bilen.
På en lägre bil kommer den effekten att intensifieras ännu mer.
av eckexd
milktrucker skrev:På XC70 och då hamnar rampen typ en dm högre upp än på V70/S60, trots det så kommer väldigt mycket ljus på just körbaran framför bilen.
På en lägre bil kommer den effekten att intensifieras ännu mer.
Det beror nå på vad det är för lins på rampen !
Finns ramper för lågmontage för minimalt med spilljus upp o ner t ex vision x
Användarvisningsbild
av milktrucker
en annan viktig sak är att led-ramper är sjukt eftertraktade. Till o med 18w led backljus stjäl folk, trots adde kostar 80 kr att köpa på ebay.
Folk kan inte skilja på mitt o ditt längre så du måste bulta fast rampen i någon metall, med vagnsbult
av eckexd
milktrucker skrev:en annan viktig sak är att led-ramper är sjukt eftertraktade. Till o med 18w led backljus stjäl folk, trots adde kostar 80 kr att köpa på ebay.
Folk kan inte skilja på mitt o ditt längre så du måste bulta fast rampen i någon metall, med vagnsbult
Ja vet det är väl lite tråkigt .. dock kostar bara min ramp 1190 utförsäljning på xenonkungen. .
Den ska bara ge lite extra innan xenon laddat upp.
Och så har jag varm garage lite extra säkerhet ..

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]