Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo V70 D5 02 med inbygd RTI. Jag har köpt aux-box samt en split-kabel eftersom jag har rti. Kopplat in boxen och den funkar men nu funkar inte rösten till RTI så jag misstänker att den är felsatt. Jag fattar iunte hur den ska sättas i. Jag kan inte koppla in splitten i cd-växlaringången för den passar inte där så den sitter i cd-ingången. Jag fattar inte.

Dum som jag var glömde jag koppla ur batterioet när jag pluggade ur acc-enheten så nu lyser srs-lampan så om någon bor hysat nära Målilla (Hultsfred) och vill släcka den för billig peng.

Får skruva ur allt igen nu.
Kan tillägga att RTI funkar men rösten hör jag inte. Vågar inte plugga ur cd spelaren ström eftersom jag saknar kod. Annars får jag lämna in skiten på Volvo. Det är en yatour box. De sa att den skulle fungera med rti med splitkabel
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Finns ingen kod till stereon så bara att koppla ur strömmen, men lossa helst batteriet först..

Vart sitter Y kabeln någon stans? Bakom stereon eller i Rti´n?
Fått svar från Nimab att jag ska koppla konstant 12+ från aux-boxen till minneskabeln på stereom. Det är ju 5 miljarder kablar där. Någon som vet vilken jag kan ta ström ifrån? Det är den vanliga stereon HU603
jag tog ström på den tjocka röda kabeln i den gröna kontakten men
skit i detta, eftersom det inte funkar så måste du göra annat

Hade samma bekymmer på min
RTI funka men hörde inget ljud från den. AUX boxen ska kopplas i RTIn bak i bagageutrymmet inte i stereon
det är där det blir fel. ska inte använda en Y-split heller utan en rak adapter kablage från 8pin till 13pin kablage

http://www.ebay.com/itm/8pin-male-to-13 ... SwBLlVSe74

I DVD enheten finns en ledig kontakt bakpå som du använder till detta

RTI är DVD enheten i bagage luckan, den andra är bara en display
Tack som fasen.... Ja hur gör du med kabeln fram till telefonen. Har du köpt en lång kabel 3.5mm hane eller? Jag får fixa detta lite senare. Konstigt att man på supporten där jag köpte boxen inte kunde fatta detta. Jag har ju en fråga. I min stereo har jag ju en ingång till på baksidan. Det är ju 6-polig konbtakt. Kan man inte jacka in den där skippa y-splitten?
problemet om man kopplar in detta i stereon direkt så antar stereon att boxen är en primär källa och
på nåt sätt blockerar ljudet från RTIn, när du kopplar in det i själva DVD läsare med adapterkablage så släpper
RTIn igenom ljudet till stereon men så fort rösten från RTIn ska höras så kan den overrida så att säga
dämpa ljudet från vänster högtalare fram

den 6-poliga kontakten är till förstärkare, kommer inte funka här

min box är ikopplad bak i RTIn i den 13-poliga kontakten, finns bara en
som passar, den andra är upptegn av DIN kabeln som går fram till stereon, adapterkabel går bara använda
på ett ställe

har inte löst telefonbiten på min än, massa annat som behövde göras istället

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]