Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC70, 2003
instrumentbelysning + alla funktionsvisningar i instrumentbrädan har lagt av!
D.v.s. ingen hastighet, inget varvtal, ingen info om drivmedelsmängd osv.
Blinker funkar men oxå utan aukustisk information.
Även färddatorn naturligtvis utan funktion.
Vid nystart efter ca 3 tim åter funktion som emellertid ånyo lade av vid ett tankstopp.
Något vettigt tipp om vad göra??
främst årsmodell 2002 drabbades av konstiga fel på kring mätartavlorna, felen var sporadiska och utspridda, t ex klocka som går baklänges, helljusindikator som slutar fungera, tripmätare som inte går att nollställa osv.
Jag tror du får börja med att läsa eventuella felkoder, och kanske byta hela mätarhuset. Det går att köpa för ca 3000 kr, men de måste nollställas först innan de sätts i en annan bil.
Användarvisningsbild
av johnnype
Jag har ett sista mätarhus som passar årsmodell 2003-2004. Dessa nollar jag så du får rätt mätarställning! Så om du kommer fram till att huset är stilla kan du köpa ett av mig för halva priset som milktrucker skrev ovan :D
Kan rekommendera OBD-Tuning i Karlstad. Repar ditt instrument för runt 2500kr.Har själv använt dom till mitt trasiga instrument.Snabb och kvick service.Har en mycket detaljerad hemsida.Rekommenderas att besöka.
jag tor inte att instrumenthuset är sönder, jag tror problemet ligger någon annanstans
av S80D5-02
Det kryllar ju av folk som haft samma symptom och som löst det genom omlödning av instrumenthuset hos OBD eller motsvarande. Jag gjorde det på ett ställe i Göteborg för några år sedan, har funkat bra sen dess. Sök på DIM så hittar du fler som haft detta standardfel.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]