Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skidkung
hej. Jag letar xc90 för ca 100-150tkr. Vi har nyckelavstängd airbag på passagerarsidan fram som ett av alla önskemål. Jag har sett att detta finns på vissa xc90 men långt ifrån på alla.

Vet någon när detta började dyka upp som valbar utrustning på xc90? Finns det något utrustningspaket som detta medföljde i? Vilket isåfall?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av daSea
Valbart tillbehör har det varit i flera år, men standard har det nog bara varit från 2012 års modeller
Går väl lika bra att sätta bilbarnstol/babyskydd i baksätet?
Det har vi gjort, främst för att barnen åker mer skyddat i baksätet
Användarvisningsbild
av johnnype
Jag har barnen på 2:a och 3:e raden (4st). Skulle inte vilja ha på något annat sätt, endast den äldsta får sitta fram ibland eftersom han har längd och ålder inne.

Ser ingen fördel med barnstol i framsätet egentligen, man ska ju inte ge sig på att ge barnet välling och sånt när man kör.. är dom ledsna så får man stanna och ta hand om det. Annars löser man mycket med en spegel på nackkudden för att snabbt kolla vad som är fel.
Användarvisningsbild
av daSea
Har mina båda små i baksätet. Kan förstå om man har ett litet barn (spädbarn) och man färdas mycket ensam med det lilla barnet i bilen, då är det smidigt med barnet fram.

Tror inte det ingick i något speciellt paket... Det fanns inte så många speciella paket till XC90

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]