Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Frågan är vad ni rekommenderar?! KIllen hos min VolvoVerkstad (kundmottagaren) sa att de sätter dit en adapter mellan nånting för att avaktivera luftpåsen (Air Bag) men jag har för mig att du ska be att få hale bagen urplockad?! Hur ska jag göra för bäst säkerhet (barnstol ska placeras i passagerarstolen).

Tack för svar. ;)

Hemgårn
Användarvisningsbild
av Loner
Dom sätter in en dummy.. påsen tar dom aldrig ur.. kostar för mycket att göra det..

/L
av Hemgårn
Loner skrev:Dom sätter in en dummy.. påsen tar dom aldrig ur.. kostar för mycket att göra det..

/L
OK! Tack för svar!
Användarvisningsbild
av greeeken
Aaa men byter dom inte säkerhetsbälltet oxå om man kopplar ur airbagen?
Användarvisningsbild
av Brezzz
greeeken skrev:Aaa men byter dom inte säkerhetsbälltet oxå om man kopplar ur airbagen?
Användarvisningsbild
av greeeken
Brezzz skrev:
greeeken skrev:Aaa men byter dom inte säkerhetsbälltet oxå om man kopplar ur airbagen?
Då är det nog å andra bilmärken man gör det.
Hemgårn skrev:Frågan är vad ni rekommenderar?!
Hemgårn
Kom ihåg att beställa fästkrokar till barnstolen också (om det är en sådan du ska ha där fram). Sitter ej som standard på bilar med passagerarairbag.

/AWWD
AWWD skrev:
Hemgårn skrev:Frågan är vad ni rekommenderar?!
Hemgårn
Kom ihåg att beställa fästkrokar till barnstolen också (om det är en sådan du ska ha där fram). Sitter ej som standard på bilar med passagerarairbag.

/AWWD
Ok, tack för det tipset!

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]