Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Rätt märklig sak!
Med jämna mellanrum på 2-3 minuter blinkar och samtidigt hör man ett klick från höger fram Elhissen. Sen kalla morgonar så kör jag så klart på bakrutans elvärme. Då börjar Elhissen blinka och klicka snabbt hela tiden + yttertemp mätaren står på --. Förstår att de är något sorts elfel. Eller kan det vara så att strömställaren i dörren gör dessa problem om den är skitig? Läste nån som hade liknande problem men inge exakt som mitt

Väldigt irritterande problem!

Tacksam för hjälp!
Tror jag ska plocka ut Elhissen och se om den är skitig. Prövade byta säkring idag. Ingen förbättring. Bilen är köpt för några veckor sen. Kan batteriet vara gammalt och det är en orsak?
Tycker det är konstigt att den börjar hyser blinka och klicka när man kör igång bakrutevärmaren dock. Dom borde väl inte hänga ihop?
Kolla om den ladder i generatoren och om batteriet er ok.
Om du ska byta så kolla vad du har för nummer på knappsatsen, har hört att de ska vara väldigt noga med att det är rätt nummer.. Har skrotat några v70 så jag har lite prylar liggandes.. om du behöver en knappsats så hör av dig så ska jag se vad jag har för nummer på mina.. Å den är inte dyr :-)
Hur kollar jag om den laddar i generatorn ? Ska försöka hinna skruva bort den i helgen. Dock säger min magkänsla bara för både yttertemp strular+ HF knappsatsen blinkar när man trycker igång bakrutevärmaren så borde det inte ligga i knappsatsen. Men får hoppas att det är så lätt

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]