Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PTV
Inget gott som har något ont med sig.Eller hur det nu var ramsan gick.Men efter byte idag till bättre däck med klart roligare lättmetallfälgar på S80:in -02 så backade jag in aningen snett i garaget och knäckte tyvärr höger backspegel som trasades sönder.Hittade en bult bakom täck-plastkåpan inne i bilen vid backspegeln och undrar om det räcker att lossa denna för att hela eländet ska gå att ta bort.Tacksam som vanligt för alla råd som ges.
Som vanligt så är hjälpen på forumet helt outstanding och jag tackar så hemskt mycket för detta (frippe87) och (Arnold).
Undrar varför han inte bara lossade på kontakten till backspegeln i filmen.Resten av dessa kontakter som delades verkade ju onödigt.
Än en gång, TACK. :D
wissel skrev:Jag har några backspeglar liggandes om du är intresserad?!
Ska prova några skrotare här på orten först.Annars tackar jag för erbjudandet om inget finns i närheten. :D
Halloween och Alla Helgons Dag i skrivande stund så dessa verksamheter håller stängt liksom jag.
Bulldoggen här hemma försöker däremot imitera Yoda i Star Wars med ökenscarf denna Halloween.LOL.

Bild

Bild
Var idag på Returbilen och hittade en komplett spegel.Tur var det för det var uppenbart den sista högerspegeln som var kvar.Lite tråkigt när en del människor slänger delarna som de inte behöver runtom i bilen.Men något som jag tyckte var långt värre var när jag upptäckte personal direkt från bilverkstäder pga märken på deras overaller som ibland två till tre gubbar kunde ha och som tog mycket från dessa bilar under den korta tid jag gick runt där.Jag menar vad är poängen med detta system för bla privatpersoner om nu dessa företagssnubbar skruvar bort begärliga föremål och sedan säljer dom för långt över returbilens priser.

Trasiga spegeln på bild.

Bild

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]