Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövbiff
Usch... dyster läsning. Fick samma fel på bilen igår. Hoff...
7 tusen för att fixa felet för ett par år sedan... ja inte lär det blivit billigare nu heller.
Jaja... får väl skippa kamremsbytet o fixa dörren istället.
Verkar ha fått samma fel som er. Förardörren på vår XC90-08 går varken att låsa eller öppna och fönsterhissen på förarplatsen har också lagt av. Det låter också konstigt i servolåsningsmanicken på förardörrn. Började i förrgår och nattfrosten har kanske en bidragande orsak. Dörren går att öppna först efter att man provat låsa upp med nyckel. Även det trilskas lite men till slut så. Jag hittade styrenheten på bildelsbasen.se, reservdel 940184. Samma som står på styrenheten i min dörr. De tar mellan 400-1000 kr för den. Ska försöka komma ihåg att inte låsa bilen förräns jag fått bytt den.
Nu är felet åtgärdat! Det var en svart grövre kabel som var av vid kontaktstycket som sitter i dörrgaveln. Provade att löda ihop den först med det höll bara en vecka så var den av igen. På Volvo hade de 2dm kabelstumpar med rätt kabelsko på som räcker för att skarva inne i kupén. Han på Volvo som sålde kabeln sa att han fått laga kabelbrott i dörr på V70 från -10 så det verkar vara ett vanligt fel på Volvo. Hipphipp

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]