Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
Hej! Är ny i denna forumdel då jag gått från V70II till XC90. Jag undrar om det är någon som vet vilken dieselvärmare det är som sitter i XC90 D5 AWD MY12? Tidigare hade jag en V70II D5 MY11 och i den satt ju en Webasto-brännare och till den installerade jag en GSM-start själv, funderar nu på att göra likadant till XC90:n då den saknar VOC. Har sett någonstans att det är en Ardic (det var iaf det i tidigare modeller) som tillverkas i Sverige, men företaget ägs av Eberspächer Nordic.

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av johnnype
Ja det är samma i XC90 2003-2014 som på V70N etc.

Fjärrstart fixar du via en AEM-modul (googla!) och ett GSM-relä. Mjukvara för fjärrstart tillkommer givetvis. Som en bonus kan du koppla larmutgången till GSM och på så vis få ett SMS när larmet går (extra mjukvara för larm krävs).

Här är min inkoppling för att få båda funktionerna, AEM är lika på samtliga årsmodeller. http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... 28#p221128 Texten är lite utspridd i tråden så man får bläddra runt för att få en helhet.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]