Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hadde en alarm/siren som batteriet drepte.
Kjøpte en fra skroten og alt er OK, uten noen endringer.
(Jeg tok ut batteriet på den fra skroten, og kjøpte et batteri-pack fra Ebay,
og monterte denne utenfor sirenen, så er det ingen syre i sirenen mer.)
Satan vad dum man är...
Min siren har minsann gått sönder dum som jag är så har jag trott larmet gått igång med hjälp av trycket på triangeln på nyckeln.
Men det är ju bara biltutan :roll:

Så nu är jag illa tvungen att fixa mig en ny siren, jag har både sätt film samt läst hur man går tillväga.
Men jobbet verkar väldigt krångligt för en person som hatar trånga utrymmen och inte är den bästa på att skruva med bilar.
Vad skulle det kosta mig att få denna bytt?

Är det ens värt att få den bytt eller skall man försöka ge sig på problemet själv haha.
rgoa skrev:Satan vad dum man är...
Min siren har minsann gått sönder dum som jag är så har jag trott larmet gått igång med hjälp av trycket på triangeln på nyckeln.
Men det är ju bara biltutan :roll:

Så nu är jag illa tvungen att fixa mig en ny siren, jag har både sätt film samt läst hur man går tillväga.
Men jobbet verkar väldigt krångligt för en person som hatar trånga utrymmen och inte är den bästa på att skruva med bilar.
Vad skulle det kosta mig att få denna bytt?

Är det ens värt att få den bytt eller skall man försöka ge sig på problemet själv haha.
Jag köpte en begagnad för 600kr, sågade isär den med en bågfil och tog ut batteriet.
Limmade/silikonade ihop den igen.

Innerskärmen är lite bökig på mitten där det sitter hakar, jag tog av främre delen och vek undan bakåt.
Tänk på att hela hållaren är det du ska skruva ur. Det är en bult som "går av" när man skruvar i den. Gick bra att få tag i med en tång för mig. Ersatte den med en vanlig bult när jag satte ihop det.

Ena bulten som håller sirenen i hållaren hade rostat sönder så den vred jag av. Annars hade jag inga bekymmer.

För mig tog det säkert ett par timmar totalt och då är jag väl normalhändig tycker jag.
Svärmor har felkod på sien´en och den låter ej endast blinkers som indikerar.

Man kan alltså inte ta vilken siren som helst och plocka i?

Vad är det i vida som ska konfigureras? Är det endast bilkomunikation eller är det mjukvara som behövs?
Efter att ha upplevt att startbatteriet varit urladdat några gånger (självklart när vi haft bråttom) så läste jag här att det kan bero på larmet? Tog bort säkringen i kupén och mätte spänningen till ca 14V och mätte ca 200-250 mA över säkringshållaren. Har felkod på larmet kan jag tillägga.. Tänkte prova ett tag utan säkringen för att se vad som händer, finns det nåt problem i det? Vad har ni för spänning över startbatteriet i "ostartat" läge?
malajo skrev:Jag får samma meddelande på min bil. Lättaste sättet att testa sirenen på? Larma med nyckel, vänta en stund och sen öppna med nyckel. Då ska den väl larma?
Du låser/larmar på med Dosan.
Öppnar sedan med nyckeln, då går larmet.
Använder du bara nyckeln så larmas inte bilen på.
Hej!

Jag har letat å letat vad som kan vara fel på Sambons xc, står att sevice erfodras på larsystemet... Va är de som är fel då!?
Meddelandet dök upp isammband med att jag satt och fipplade med dosan och testade skuffluckafunktionen som verkar fungera. Däremot märkte jag här om kvällen att bilen stod och blinkade på gårn när jag kom tillbax efter runda med hunden, Den kan omöjligt ha tjutit det skulle jag hört. Så då lär min siren oxå vara kass eller? kan datan märka det? med tanke på felmeddelandet eller är det ytterligare fel på eländet?
Sannolikt är din Siren i dåligt skick MEN innan du börjar byta o fippla så läs
av bilen med Vida eller PPC så får du ju reda på om det är något ytterligare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]